Könyvelés, mérlegképes könyvelő, adótanácsadás, bérszámfejtés

Elérhetőségek

Tolnai-Lajos

Tolnai és Profit Kft.

könyvelőiroda

1033 Budapest

Akác köz 3.

Tolnai Lajos

ügyvezető

Mobil: +36/30/900-5609

Fax: +36/1/387-8094

E-mail:

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Hogyan segíthet a könyvelő az Ön cége pénzügyi nehézségein?

Könyvelési tapasztalataim szerint azoknál a cégeknél alakulnak ki pénzügyi nehézségek, akiknek:

1. Nincs, vagy nem megfelelő a vállalkozás pénzügyi tervezete.
2. Nincs a cég sajátosságait figyelembe vevő adó és járulék optimalizálás, amivel jelentős összegeket spórolhatnak meg.
3. Nincs korrekt, leegyeztetett és pontos nyilvántartás a kintlevőségekről, hogy mikor milyen összegeknek, bevételeknek kell befolyniuk a céghez.
4. Nincs pontos nyilvántartást a fizetési kötelezettségekről, hogy mely számlákat, milyen határidővel kell a cégnek kifizetnie és mikor, milyen összegeket kell utalni az adóhatóságnak.
5. Nincs visszajelzés a könyvelés részéről az egyes projektek, munkák eredményességének alakulásáról, vagy egyes termékcsoportok, áruk forgalmának, jövedelmezőségének helyzetéről.

A megfelelő pénzügyi tervezetek és nyilvántartások hiánya két fontos következménnyel jár:

1.A kintlévőségek és fizetési kötelezettségek nyilvántartásának elmulasztása miatt gyakran előfordul, hogy az éppen befolyt összeget tűzoltás jelleggel a legsürgősebb fizetendőre használják fel, és nem marad anyagi fedezet az áru vagy az alapanyagok beszerzésére. Ezért nem tudják időben elkezdeni és a vállalt határidőre befejezni a munkát, kereskedelemben pedig nem lesz értékesíthető termék. A késedelmes munkák miatt súlyos kötbéreket fizethet a cég, sőt el is eshet az adott munkától. Az áruhiány a kereskedelemben pedig a bevétel elmaradását eredményezi, sőt megrendelők, vevők elvesztését okozza. Súlyosabb esetben ez a folyamat olyan ördögi körré alakulhat, amitől a cég rövid idő alatt tönkremehet.

2. Az alapanyag árváltozás vagy többletmunkák miatt fellépő előre nem várt költségek miatt, (főleg ha egyszerre több különböző munka is folyik) a vállalkozás tevékenysége sokkal kisebb nyereséget hoz a vártnál, csökken az árrés, sőt akár veszteséges is lehet. Emiatt előbb utóbb pénzügyi nehézségek lépnek fel, és egyre gyorsuló sebességgel halad a cég a csőd felé.

A fenti pénzügyi nehézségek elkerülése érdekében cégem segít kialakítani, vagy átalakítani az Ön vállalkozásának pénzügyi rendszerét.

Cége struktúráját és az adott törvényeket figyelembe véve optimalizáljuk az adókat, járulékokat. Előre vetítjük, tervezhetővé tesszük az utalandó adókat és járulékokat.

Az előre vetítés mellett havonta pontosítjuk az utalandó adókat, járulékokat és felhívjuk a figyelmet az esedékes fizetési határidőkre.

Cége jelentős összegeket takaríthat meg az adók és járulékok optimalizálásával is.

Könnyen tervezhetővé válik, hogy mikor milyen adójellegű utalási kötelezettségeket kell teljesíteni.

A megfelelő elemzések, nyilvántartások bevezetésével, összehangolásával, az esetleg szükséges szoftverek kiválasztásával Ön meg tudja előzni vállalkozása pénzügyi helyzetének kritikussá válását.

Ha megfelelő nyilvántartást alakítottunk ki, cégem folyamatosan tájékoztatni tudja Önt a azokról a vevőkről, akik nem fizettek időben, illetve azokról a bejövő számlákról, amiket határidőre még nem fizetett ki a cége. Ezeket az analitikákat egyeztetjük a cégnél vezetett analitikákkal. Ezáltal biztos lehet benne a cégvezetés, hogy a kiküldött fizetési felszólításban szereplő adatok a valóságnak megfelelnek, így nem kerülhet esetleg kínos helyzetbe a vevővel szemben.

A pontos megbízható nyilvántartások révén időben tudja kifizetni a bejövő számlákat és egyéb utalandókat is. A pontos fizetésekkel elkerüli az adóhátralékok felhalmozódását és az ezzel járó a cég működését jelentősen megnehezítő, adóhatósági inkasszó-blokádot. Így a betervezett pénzügyi tranzakciók rendben végrehajthatók.